Draken, reuzen en zwarte dwergen, de tovenaars tweeling deel 1 – Wim Slierendregt

Wanneer tovenaar Dwain Uit hebzucht en uit liefde voor de vrouw die hij niet kan krijgen zijn hele familie uitmoord besluit zij (Caitlyn) geen andere keuze te hebben dan haar tweeling in veiligheid te brengen. Ze stuurt beide via de ruimtepoort naar andere werelden waarna zij en haar man zullen sterven. De kinderen worden verdeeld haar zoon reist naar het reik van de elfen en hun dochter naar die van de dwergen. Los van elkaar groeien ze op met andere normen en waarden en zelf niet hun eigen naam, maar stiekem is er altijd iets dat hen verbind. Hun vlasblonde haar en groene ogen die verraden dan ze van de d’acca familie afstammen. Magiërs en ook in het bezit zullen zijn van magie van hun eeuwenoude familie. Op zoek naar een tovenaar dieze hun gaves kan leren gebruiken vinden ze elkaar terug en leren ze wat voor verantwoording hun naam en erfenis met zich mee brengt.

Het boek draken, reuzen en zwarte dwergen heeft een krachtig begin. Meteen word je in het verhaal gezogen door de ruzie en de daaropvolgende gebeurtenissen. Dan verdeeld het verhaal zich tussen 2 werelden waar de tweeling opgroeit onder verschillende omstandigheden. Waneer ze elkaar terugvinden komen ze met de apen in aanraking en raak ik de draad een beetje kwijt. Het duurt dan ook even voor ik dit stuk goed en wel uitgelezen heb en mezelf weer kan herpakken in het verhaal. Het voelde een beetje chaotisch een korte storm waarna de rust terugkeert.

Het is levendig geschreven en de werelden ik grote details. Maar wat mij betreft hadden wat minder karakters het verhaal niet minder compleet gemaakt. Het voelt een beetje alsof de schrijver niet meer kon stoppen met nog meer karakters om het verhaal aan te vullen.

Al met al een prima boek voor de fantasy en sciencefiction liefhebber! Wie weet waar het volgende deel ons brengt en het pad van de tweeling ons naar leid.

Dit vind je misschien ook leuk...